Pedagog specjalny/Terapia pedagogiczna
Pracując z dziećmi zdajemy sobie sprawę, że naszym podstawowym zadaniem jest wspieranie ich rozwoju. Wiemy, jak powinien przebiegać rozwój przedszkolaka, a jednocześnie mamy świadomość, że każde dziecko ma własną ścieżkę rozwoju, którą wytyczają indywidualne możliwości, potrzeby, zainteresowania i predyspozycje.
W ramach pracy pedagoga specjalnego prowadzone są zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). Wsparciem objęte są nie tylko dzieci z trudnościami, ale także dzieci zdolne, które wymagają szczególnego zaspokojenia ich potrzeb rozwojowych.
W ramach pracy terapeuty pedagogicznego prowadzone są specjalistyczne działania mające na celu udzielanie wsparcia dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Terapia pedagogiczna służy eliminowaniu niepowodzeń edukacyjnych i ich negatywnych konsekwencji. Specjalista prowadzi zajęcia w taki sposób, by usprawniać i stymulować zaburzone lub słabo rozwinięte funkcje sfery poznawczej, percepcyjno-motorycznej i emocjonalno-motywacyjnej.
Podczas pracy z dzieckiem stosujemy między innymi:
- system Edukacja Przez Ruch Doroty Dziamskiej
- elementy Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona
- Dziecięcą matematykę - E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- elementy muzykoterapii (w tym Muzyczną Rekreację Muzyczną dra Kieryła)
- elementy Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- pedagogikę zabawy
- elementy mindfulness
- elementy TUS
Przygotowanie do nauki pisania
Przygotowanie do nauki pisania
Proces przygotowania dziecka do nauki pisania jest procesem długofalowym i złożonym z wielu etapów. Zanim dziecko chwyci narzędzie do pisania, potrzebuje wielu stymulacji i ćwiczeń w obrębie dużej i małej motoryki oraz osiągnięcia odpowiedniego poziomu koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Rozwijanie umiejętności matematycznych
Rozwijanie umiejętności matematycznych
Sprawiamy by dzieci poczuły, że matematyka nie jest ani trudna, ani nudna. Łączymy rozwój intelektualny z kształtowaniem odporności emocjonalnej, bo w nauce matematyki jest to bardzo istotne. Najważniejsze w edukacji matematycznej są osobiste doświadczenia dziecka. Tego się trzymamy!
Przygotowanie do nauki czytania
Przygotowanie do nauki czytania
Dziecko kończące edukację przedszkolną powinno być dobrze przygotowane do nauki czytania. By mogło nabywać tę umiejętność, musi osiągać odpowiedni poziom rozwoju percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz orientacji przestrzennej.